И вот я снова здесь. Я обещала продолжить свой проект, в котором я буду брать интервью у интересных мне людей, которых знаю в сети. В этот раз предлагаю вам знакомство с очень крутой, невероятно женственной, талантливой и целеустремленной Ксенией Дитчук. Которую вы еще можете знать, как Izis, или TobiRA.
О проекте более подробно я писала тут. По ссылке вы сможете, так же, найти и прочесть уже имеющиеся беседы. Поверьте, там очень классные люди собраны. И так, давайте начинать... или продолжать. Кому как удобно.
УКРАЇНСЬКОЮ (до початку)
ENGLISH (preface)

Отже, Ксенія Дітчук (ТОБіРА)

  • 12 років працює в комунікаціях,

  • 5 років розбудовує комунікаційні команди та пресслужби,

  • Тренує писати людей від 12 до 70 років.

Mikomi: Розкажи щось про себе. Хто ти? Що ти? Чим захоплюєшся? Чим займаєшся професійно?

TobiRA: Я – людина. Люблю каву з перцем, гарячий шоколад з перцем… М-м-м, я б охарактеризувала себе як суцільно дуальну людину.
Цікавлюсь медіа, працюю з інформацією та, звісно, з продуктами, які функціонують у сфері інформації та комунікації. Інфопродукти: тексти, дизайн, тощо.
Усе, що мене цікавить – взаємопов’язане. Все, чим я займаюся, впливає на мої інтереси та мою роботу. Література, музика, кіно, серіали цікаві мені в контексті того, як функціонує інформація, як працюють інформаційні маніпуляції тощо.
Це – основний вектор моєї життєдіяльності.

про життєву позицію і проекти для роботи
Ідеться про те, що жодну людину не можна дискримінувати за будь-якими ознаками. А якщо нам щось конкретно у комусь не подобається, то абсолютно точно можна промовчати – щонайменше, таким чином виглядатимеш вихованішою людиною. Тому що ми всі – не ангели та всі комусь точно не подобаємося. Конституція – це суспільний договір, який ухвалила громада заради зручного спільного проживання на певній території.

про конституцію

Щодо роботи у сфері копірайтингу

Про Макса Фрая
Але якщо говорити про внутрішні якості копірайтера – треба бути самокритичним. Йдеться про розумну критику самого себе та здатність сприймати чужу критику й вміння з нею працювати.
Коли ти пишеш текст, то як копірайтеру тобі не можна міркувати про правильну будову висловлювання – ти просто пишеш. Пишеш, не редагуючи.
як все відбувається
про де-які ситуяції в сфері
Інколи є сенс сказати: «Я таку профанацію відмовляюся робити – шукайте іншого автора», – адже якщо у тебе є професійне ім’я, якщо ти працюєш під особистим брендом, не хочеш, аби якесь лайно підписали твоїм ім’ям, маєш право відмовити.
У підсумку: треба вміти писати, бути готовим до критики.
Багато письменників не можуть бути копірайтерами, тому що настільки геніальні в своїй геніальності, що не уявляють, як то, коли текст не такий, як хотілося б тобі, а такий, який хоче замовник.

Про письменників і замовника

Про те, чому треба писати і як залишатися в справі

Базові книжки – О’Гілві, Шугерман, вся когорта старого доброго маркетингу та комерційного тексту; майстри, що працюють з інфостилем, який не завжди доречний («Пиши, скорочуй», Нора Галь «Слово живе та мертве». Коли це пройдено, апробовано та доведено до автоматизму – залишається підтримувати рівень.
Аби залишатися в темі, треба гортати все, що трапляється в мережі, записи конференцій, бажано – англомовні джерела. Ви зможете дізнатися про нові інструменти та канали комунікації, наприклад. Адже формат і канал розміщення впливають на форму тексту.

Mikomi: Чи є сенс, у такому випадку, вважати фактом твердження, що кожен читач – лінивий?

TobiRA: О, ні. Якщо це експертний лонгрід і читач прийшов читати щось розумне – він готовий до того, що відкриє посилання та побачить довжелезну статтю. Але якщо ми візьмемо того ж експерта, який прийшов у соцмережі почитати якісь новини – там імовірно він може бути лінивим. Там краще дати «замануху» на два речення та посилання на довгу статтю, замість того, аби писати сухий нудний пост на 5000 знаків.
про "супер-тексти"

TobiRA: Загалом, так. Чи повинен копірайтер виховувати свою аудиторію та вчити її чомусь? Так, повинен, якщо таке завдання перед ним стоїть. Наприклад, якщо йдеться про просування ідеї, наприклад, про пропаганду здорового способу життя. Але тільки тоді, коли текст має таку пряму мету.

про рівень готовності писати під замовлення - Тобто, згрубша, копірайтер – це…
Знаєш, який найбільший гріх редактора? Це не проґавити помилку. Найбільший гріх редактора, на мою думку, – це смакові правки.
Є такий термін, яка «допустимість». Якщо використання тих чи інших слів не є помилкою чи грубим порушенням, а одним з варіантів використання, – редактор не може просто взяти та переробити текст.
Це – професійна помилка. Хоча всі ми – люди, й часто навіть редактори з досвідом, які хочуть зробити світ чистішим, тексти кращими, навчити, показати себе – починають змінювати текст на власний розсуд. Це може вбити стиль автора.
Адже художня література – це не підручники. Підручники не несуть у стилі тексту особистості автора, в них важливий фактаж та подання матеріалу – це інший формат. А коли йдеться про художню літературу, то вбити стиль автора – це вбити книгу.

про фільми та натхнення

Чи є у тебе бажання додати щось про ГАКТа?

Ще трошки про нього - роздуми

Mikomi: Чи можна сказати, що те, чим ти займаєшся, робить тебе щасливою і ти на цьому етапі життя знайшла свою істинну ціль?

TobiRA: Так.

Mikomi: Чи може так статися, що твоя життєва мета надалі зміниться?

TobiRA: Так.

Mikomi: Ти впевнена, що далі будеш рухатися в щасливому напрямку?

TobiRA: Так, тому що я працюю над цим.

Mikomi: Чи є щось, що ти хотіла б передати тим, хто твоє інтерв’ю буде читати?

TobiRA: Любіть життя, вчіться мислити та уникайте крайнощів.

Mikomi: Це круто.
Дуже дякую за інтерв’ю.

Проекти за афторством Ксенії
💜 Текстократія існує у Фейсбуці facebook.com/texty.com.ua
Щоб допомогти менеджерам знайти авторів, а авторам – писати тексти. Тут практичні поради, історії успіхів (і невдач), ідеї для роботи.
💜 Текстократія існує в Інстаграмі instagram.com/textocratic
Щоб заряджати творчих інтровертів на написання текстів для блогів та соцмереж. Там практичні вправи та конкретні поради для дій.
💜 Телеграм-канал ТЕКСТ•ТИ textocraty
Це годівничка для Музи. Джерело інформації та мотивації для всіх, кому потрібно написати текст. Для перших 100 – підписка-подарунок. Згодом почнеться інтим для обраних за щомісячні внески.

ПО-РУССКИ в КОММЕНТАРИЯХ